Friday 4 January 2013

the change of mine...

Assalammualaikum..

hehe..
 hari ni nk melangkau event yg mn event ak last year (bln 11 until bln 12) 
akn ku story kemudian k.. 
 apa2 pun nk ucapkan selamat tahun baru 2013..
hope this year lbh baik dari tahun2 sebelum ni..

hoyeahh.. 
pembuka awal tahun ni is my final exam for semester 3..
ok fine.. ahad ni ade exam lg..
br lps 1 paper smlm..
apa2 pun doakan aku berjaya kayh..

ok2.. back to da main topic..
ni ak mentioned about my change in dressing especially tudung..
kita sbg org islam kn should tutup aurat..
and of course la aku sndiri pun tutup aurat gk..
tapi are we sure kita tututp aurat tu adalah mengikut kehendak syarak?
for an example is tudung la..
klo ikut syarak suppose tudung kita sbnrnye kne labuh hingga menutupi dada..

ustazah-ustazah n ustaz-ustaz pun ade ckp psl tu..
even dlm Al-Quran sndiri ade sebutkan yg kita seharusnya melabuhkan tudung
hingga menutupi dada..
even mak bapak ak sndiri pun bising psl tu..

now buat mse ni alhamdulillah aku ade buat change sket2
dlm bab2 berpakaian ni..
sblm ni mmg ade gk la ak berpakaian yg ikut syarak 
mcm pki tudung menutupi dada..
tp ak hanya pakai ikut pd mood ak jek..
kdg2 tu ak pki mcm tu bila ade majlis2 agama jek..
sgt2 x patut disitu.. 
agak hipokrit sebentar yer..

now ak tgh cuba nk lakukan ia sehari hari..
x kiralah ak pki thirt ke skirt ke jubah ke (apa2 yg menutup aurat n sopan)
tp aku akn make sure tudung ak labuh..

apa2 pun check this picture k..

mula2.. cewahh

mmg agak sekekeh disini..

permulaan kpd segalanya..
aku pd 3 jan 2013 (pki jubah je..)
taken sblm exam ptg smlm..
see the change of it..
tudung dh mula labuh smpi tutup dada apa smua..


gmbr yg  aku amik ptg td..
tudung still tutup dada k cuma ak pki maxi labuh n inner jek..
*xde keje..gi amik gmbr kt library*

'ala, aku pki tudung bidang 45 je mn bleh nk ubah jadi tudung labuh yg boleh tutup dada'
some people may can say like that kn? 
dimana ade kemahuan disitu ade jalan la syg..
aku sndiri pun berlambak tudung bidang 45..
tapi aku sndiri gne cre sndiri nk labukan tudung tu smpi tutup dada..

mcm ak sndiri ak labuhkan tudung tu dgn amik bahagian yg plg dalam skali
slps kita lipat tudung jd bentuk segi tiga tu..
just simple way.. mmg akan menampakkan tudung tu sedikit jarang..
tp sbnrnye x jarang pun tudung tu walaupun kita tarik dr bhg dlm skali sblm pin kt kiri n kanan..
inspirasi dr mak ak n kwn aku sndiri mse matrik.. 

hope this imej akan kekal until bila2 laa..
aku mengharapkannye sgt2..
doakan aku k..

ok la smpi kt sini jek.. 
later2 ak update lg k..

No comments:

Post a Comment